Läs mer
Läs mer
Läs mer
Läs mer
Läs mer
Läs mer
Läs mer
Läs mer
Läs mer
Läs mer
Läs mer
Case study

Celsius

Lansering Orange Rush

Vi fick uppdraget att skapa engagerande innehåll för Celsius nyaste smaklansering, "Orange Rush". Efter en kreativ idéprocess bestämde vi oss för att iscensätta en kampanj där vi skulle få svenska folket att tro att Celsius placerat en enorm, 20 meter lång burk mitt i centrala Stockholm med hjälp av en helikopter. Kampanjen skulle inkludera två teaserfilmer och en reveal-film. I den första teasern ser man en transporthelikopter flyga över Stockholms hustak, och i den andra kan man se den stora burken dold under ett Celsius-brandat skynke. I den stora finalen avslöjades den nya smaken när skynket drogs bort – "Orange Rush".

Hur gick det då?

Kampanjen var en omedelbar succé! Inom bara tre dagar nådde den 1,6 miljoner visningar. Folk var så engagerade att de till och med besökte platsen där burken påstods ha stått för att se om den fortfarande fanns där. Vi hade lyckats – mer än 10% av Sveriges befolkning hade sett vår kampanj och kunden var överväldigad av resultatet.

Avslutande ord

Tack till Celsius

för förtroendet och att ni vågar testa nytt!